האם לכוכבים שלך יש סיבה להישאר?
מאת אן פילד
כתבה מתוך הארץ דה מרקר, 2008
כדי להשאיר את העובדים המוכשרים בחברה, על המנהלים לאזור אומץ, לא להתבטל ולקיים אתם שיחות שיבהירו להם שהקריירה שלהם חשובה לכם
<<ההד-האנטרים (מגייסי עובדים) רוצים את העובדים הטובים ביותר שלך, והם יודעים כיצד לזכות בהם. הם מזמינים אותם לשיחה על החזון שלהם לגבי מקום עבודתם. בוורלי קיי, מומחית לשימור עובדים, ממחברי הספר "אהבו אותם או שתאבדו אותם: להשאיר אנשים טובים", בדקה את 20 הסיבות של עובדים להישאר בארגון מסוים ולא לחפש מקום אחר. היא גילתה שקיומן של אפשרויות קידום עמד בראש הרשימה, מעל גובה השכר. "אם לא תשוחחו עם אנשים על הקריירות שלהם, אתם מסתכנים בכך שתאבדו את הטובים ביותר", אומרת קיי. סיוע לעובדים לצייר לעצמם תוואי קריירה הוא דבר שכל מנהל יכול לעשות, ולא במהלך פגישת ההערכה השנתית בלבד. שוחחנו עם מומחים לניהול כישרונות ולשימור עובדים כדי למצוא עצות למנהלים שרוצים להבהיר ששאיפות הקריירה של עובדיהם הטובים נשמעות ונחשבות. התגברו על גורם הפחד מדוע קשה למנהלים לנהל שיחה על קידום הקריירה? "בדרך כלל זה נובע מגורם הפחד", אומרת מגי סאליוון, סגנית נשיא בחברת ייעוץ למשאבי אנוש מניו ג'רזי. "מנהלים חוששים מכך שייאלצו לומר משהו שיגרור התנגדות, כמו לומר למישהו רעב לקידום שהוא עוד לא מוכן לכך". מנהלים אחרים חוששים שאם יעזרו לעובדים להתקדם, הם בעצם מקדמים את עזיבתם.ואולם, עובד מוכשר שלא מקבל כלל עידוד מהמנהל שלו להתקדם ולהתפתח עשוי להאמין שהמנהל לא מעריך אותו, או לא מאמין שיש לו פוטנציאל. עבור עובד כזה, עזיבת הארגון היא פתרון הגיוני. עזרו להם לשרטט את הקריירה "לפני שתתחילו את השיחה הראשונה, חשבו על כך שעובדים רבים אינם לגמרי בטוחים מה הם רוצים", אומר טימותי באטלר, המחבר של "להשתחרר: כיצד מבוי סתום יכול ליהפך לדרך חדשה", ומנהל של תוכניות לקידום קריירה בבית הספר למינהל עסקים של הרווארד. אם אתם משוחחים עם עובד מוכשר במיוחד בצוות שלכם, יש סיכוי שהוא לא יידע להצביע על תוואי הקריירה שלו, מפני שהוא אינו רוצה להגביל את אפשרויותיו. ניתן לעזור לו לזהות את האפשרויות המבטיחות ביותר על ידי שאלת שאלות כמו: "אילו משימות ריתקו אותך ביותר? אילו מההישגים שלך בששת החודשים האחרונים גרמו לך לגאווה הגדולה ביותר? מהו יום עבודה מוצלח בשבילך?" אולי יחלוף זמן עד שהעובדים האלה יהיו רגועים דיים כדי להגיד את אשר על לבם. "ודאו שהבהרתם היטב את תפקידכם בשיחה", אומר באטלר. "האם אתם מורים רוחניים או מנהלים? אל תצפו לשיחה כנה לחלוטין אם העובד חושב שבראש סולם העדיפויות שלכם עומד הצורך שלכם לשמר את כוח האדם שלכם". תכננו היטב לאחר שזיהיתם יחד עם העובד מטרה אחת או שתיים, השיחות שלכם צריכות להתמקד בדרך להגיע אליהן: הכישורים שהעובד יצטרך לפתח והתמיכה שתצטרכו להעניק לו. מרבית הצעדים לשם פיתוח כישורים יהיו כרוכים במשימות שהעובד יצטרך לבצע בתפקידו. קיי נזכרת בעובד שהיה צריך להשתפר בכישורי העברת המצגות שלו. לאחר שהמנהל שלו הורה לו להעביר מצגת לקבוצה של ספקים, הוא ביקש מעמית לעזור לעובד להתכונן. "הניסיון הזה עזר לעובד להבין מה צריך לעשות כדי לייצר מצגת טובה באופן ברור יותר מכל דבר אחר שעשה", היא אומרת. המשיכו לדבר לאחר שאתם והעובד המוכשר שלכם גיבשתם לעצמכם תוכנית, המשיכו לדבר. ליבי ואגנר, המייסדת של פרופשונל לידרשיפ ריזאלטס, מציעה שיחות ממוקדות-קריירה של 15-30 דקות מדי שבועיים או חודש. "כדי להבטיח שכל שיחה מושתתת על אלה שקדמו לה, רשמו לעצמכם הערות ועברו עליהן מדי פעם", אומר רובין אתי, מנהל תחום יעילות ארגונית בדלויט ריסרץ'. אף שזה מצריך, כביכול, עבודה נוספת, זה יראה לעובדים הכוכבים שאתם מגלים עניין – וההערות שאתם רושמים יועילו כאשר תביאו מנהלים אחרים או עובדים ממשאבי אנוש שיעזרו ביישום תוכניות פיתוח הקריירה. היו גלויי לב ומפורשים שיחות על קידום קריירה יכולות לעורר אי נחת כאשר המנהלים מצביעים על החולשות של העובדים. כדי שהשיחה תהיה ממוקדת וחיובית, הצביעו על דוגמאות מפורשות שבהן החולשות האלה פגעו בעובד והבליטו את התועלות מפיתוח כישורים מסוימים. סליוואן מאפלייד ריסרץ' עבד יחד עם מנהל של עובד מוכשר שהקריירה שלו נעצרה עקב הפרעות לא נעימות מצדו בפגישות עבודה. בפגישות החודשיות פירט המנהל כיצד בפגישה האחרונה גרמו הערותיו של העובד לריחוק מצד עמית שהיה נוכח בפגישה ותיכנן לפני כן להתייצב לצדו בדיון. השיחה הגלויה והדוגמאות המפורשות עזרו למנהל להבהיר לעובד כיצד ההתנהגות שלו פגעה בו. -הכותבת היא עיתונאית כלכלית הסוגיה: איך תסייע לעובדיך לייצר תוואי קריירה? הפתרון: זכור כי יצירת התוואי תשאיר אותם בארגון שלך ונקוט כמה צעדים בסיסיים. הדרך: בצע ללא פחד שיחות אישיות קבועות על נושא הקריירה העתידית בארגון, היה גלוי ומפורש, תכנן היטב את השיחה ושאל שאלות מנחות.